Vlaardingen in beweging
Zuidbuurt 89, 3132 KA Vlaardingen, 010 435 2534

Activiteiten »  Koningsspelen

Op vrijdag 21 april 2017 viert Nederland voor de 5e keer de Koningsspelen. Het kan dan ook niet anders dat het één groot FEEST wordt: dat is dan ook het thema van de Koningsspelen 2017. In dit jubilieum jaar bestaan de Koningspelen uit het Koningsontbijt, de Koningssportdag en als warming-up het Koningslied van Kinderen voor Kinderen. De Koningsspelen worden georganiseerd door de Johan Cruyff Foundation en de Krajicek Foundation.

De Koningsspelen zijn een gezamenlijk, actief en sportief oranjefeest voor alle basisschoolleerlingen in Nederland en hebben als doel te laten zien dat samen goed ontbijten en actief bewegen belangrijk, maar vooral ook heel leuk is.

De gemeente Vlaardingen heeft zich bij de organisatie aangemeld. U doet toch ook mee?

Via de website www.koningsspelen.nl kunt u uw school en/of sportvereniging aanmelden. Ook dit jaar is de Konigingsmatch beschikbaar. Deelnemende scholen en sportverenigingen kunnen elkaar vinden en een ‘match’ maken voor het geven van een clinic of training.

Scholen die de inzet van Vlaardingen in Beweging wensen op deze dag dienen dit tijdig te melden in verband met het beperkt aantal beschikbare buurtsportcoaches.

Wij hopen op uw enthousiasme en mooie ontmoetingen tussen sport en onderwijs, want sport en bewegen én gezonde voeding is voor onze jeugd enorm belangrijk.

Koningsspelen 2016 basisschool Avonturijn