Vlaardingen in beweging
Zuidbuurt 89, 3132 KA Vlaardingen, 010 435 2534

Activiteiten »  ViB-mobiel

Wat opvalt in Vlaardingen is dat kinderen al best veel buiten spelen, vaak voetballen ze op straat. Bij de ViB-mobiel maken ze onder begeleiding ook kennis met andere sporten en spelen. Kinderen vinden dat erg leuk en zo wekken we interesse voor sport bij een vereniging.

Natuurlijk zijn er ook kinderen die achterblijven in sport en beweging. Soms hebben ze minder zelfvertrouwen. Afwachtende kinderen proberen we over te halen om toch mee te doen. Daarvoor hebben we ook laagdrempelige spelmaterialen. Zo stimuleren we alle kinderen om meer te bewegen. Doordat kinderen het leuk vinden, nemen ze ook vriendjes mee. Daardoor is er een groot bereik.

Op straat valt ook op dat kinderen zich in groepjes gescheiden houden van andere groepen. Bij de ViB-activiteiten en ViB-mobiel kunnen alle kinderen meedoen en spelen ze meer samen. Op die manier stimuleren we een positief speelklimaat en het is goed voor de integratie en leefbaarheid. Voor het jongerenwerk zijn dit soort activiteiten nuttig: de doelgroep wordt al jong in kaart gebracht, Zij zijn bekend als ze straks ouder zijn en in de puberteit komen.”

De ViB-mobiel is elke schooldag op minstens 2 plekken in Vlaardingen te vinden. Zie onderstaand rooster om te zien waar en hoe laat wij met de ViB-mobiel op pad zijn.

U kunt onze ViB-mobiel of ViB-bakfiets ook tegen een vergoeding inzetten voor uw eigen activiteiten. Hiervoor kunt u contact met ons opnemen via: info@stichtingvib.nl

Klik hier voor een video impressie van de locatie Torenspits

Dag Lokaties Wijk Tijd

Maandag